CESTOPISY ITÁLIE

Itálie

Itálie a její cestopisy

Itálie - Několik poznatků z cestování

Lucca   Itálii jsme procestovali křížem krážem samo po „vlastní ose“. Zážitky z jednotlivých míst jsem popisoval v předchozích několika článcích na tomto webu. Nyní bych se rád v souhrnu o Itálii podělil s těmi, kteří plánují cestu vlastním autem do Itálie se zážitky s cestováním po této zemi.

Honzin | Itálie | 17. 4. 2009 Pá 14.19

Itálie – Benátsko - Verona a Sirmione

Verona

Naše dvoutýdenní cesta po Itálii se pomalu chýlí ke svému konci. Po návštěvě Benátek ráno vyrážíme přes Mestre a dále pak po dálnici na Padovu a Veronu. Dálnice je šestiproudá, provoz je zde živý. Ve Veroně sjíždíme z dálnice a těšíme se na prohlídku města. Verona je druhým nejvýznamnějším městem Benátska.

Honzin | Itálie | 22. 9. 2008 Po 12.32

Itálie - Sicílie Cefalú – atmosféra středověkého města a teplé moře

Itálie - Sicílie Cefalú

Protože máme dvě malé děti, je otázka výběru dovolené vždy určitým kompromisem mezi dětskými potřebami a naší cestovatelskou touhou poznávat nová místa. Již dlouho jsme toužili navštívit italský ostrov Sicílii. Vybrali jsme si město Cefalú, kde lze nalézt atmosféru středověkého města pro rodiče a teplé moře pro jejich děti.

Milan | Itálie | 8. 9. 2008 Po 15.00

Itálie - Benátky a dopravní ruch gondol

Benátky

V našem putování po Itálii jsme se z jižní a poté i střední Itálie vrátili zpět na sever. Naším cílem jsou totiž Benátky, které se rozkládají na 118 ostrůvcích spojených 400 mosty které odděluje 115 kanálů, na kterých panuje čilý dopravní ruch gondol. Za slunečného červnového počasí přijíždíme po dálnici od Perugie.

Honzin | Itálie | 8. 8. 2008 Pá 13.16

Itálie - Umbria – vnitrozemí s městy Assisi a Perugia

Assisi

Z krásného Alberobella v Puglii jsme krátce po poledni v našem putování po Itálii pokračovali podél pobřeží Jaderského moře na sever. Přes Bari jsme jeli po dálnici A14 směrem k poloostrovu Gargano, který je rájem turistů a tak snad i proto jsme jej pouze objeli a zanedlouho se nám otevíraly úžasné pohledy z dálnice na mořské pobřeží a blankytně modrou vodu.

Honzin | Itálie, Města a místa | 17. 7. 2008 Čt 15.20

Itálie - Puglie s památkami UNESCO, Matera a Alberobello

Alberobello

V našem putování po Itálii jsme dorazili až na samotný jih země. Po návštěvě římských chrámů v Paestumu na západním pobřeží jsme zamířili v horkém letním dni napříč vnitrozemím na východ do oblasti Puglie. Potěšující bylo, že dálnice na jihu země jsou neplacené, takže cesta obstojně probíhala. Po absolvování průjezdů několika mosty a tunely, kdy jsme auta potkávali pouze sporadicky, jsme navštívili město Matera.

Honzin | Itálie, Města a místa | 14. 6. 2008 So 21.50

Itálie - Pompeje a Paestum - Za krásami antiky

Itálie - Pompeje   V rámci naší cesty po Itálii jsme si již prohlédli Řím a na druhý den jsme vyrazili z kempu Tiber Roma a najeli na dálniční okruh G.R.A. a dále na dálnici A1 na jih ve směru na Neapol. Tato šestiproudá dálnice je poměrně rychlá, protože vede rovinatou krajinou bez převýšení, tunelů a velkých zatáček.

Honzin | Itálie | 13. 5. 2008 Út 12.00

Itálie - Řím a Vatikán

Itálie Řím

Do Říma jsme dorazili v rámci našeho dvoutýdenního putování po Itálii. Již jsme se seznámili s Toskánskem (viz některý z předchozích cestopisů) a z Florencie jsme vyrazili po dálnici A1 na jih. Asi po 2 a půl hodinách jízdy jsme byli nedaleko Říma v místě, kde se dálnice rozděluje ve směru na Řím a na jakýsi východní okruh.

Honzin | Itálie, Města a místa | 17. 4. 2008 Čt 19.54

Itálie - Toskánsko - San Gimmignano, Pienza, Siena

Itálie - Toskánsko - Pienza

Městečko, které leží 38 kilometrů severně od Sieny je nápadné již z dálky svými vysokými věžemi a připomíná tak americký Manhattan. Zaparkovat se nám podařilo na kraji městečka poblíž kruhového objezdu zcela zdarma. Odtud je to do středověkého San Gimmignana asi 10 minut pěšky.